Pages

onsdag 6. januar 2016

Litt snø, litt sol


Det ble litt jul på meg og. Selvom den ikke var helt som den alltid har vært var den likevel fin. Dette stedet er absolutt helt fantastisk og jeg er så veldig veldig veldig takknemlig for at jeg fikk lov til å være med å feire jul her. 

Jeg fikk lov til å være litt unge, og dekorere pepperkake-hus. Da lå alt klart for oss. Melis, godteri og annet snop. Som vertsfar sa; "The aspen-way"

Selvfølgelig ble det mye slalom og. Bakkene her er noe helt fantastisk. Det er jo selvfølgelig svindyrt å stå på ski her. Det var en av dagene forrige uke hvor vi nesten ikke kunne se heisen foran oss fordi det var så tåkete og snødde så mye. Men det er skikkelig kule løyper! Det var en hvor vi måtte ta av oss skia, gå opp i 15min og så ski 5km ned, men kuler og hele pakka. Den var drit kul.



Tror jeg har funnet meg enda en by å legge til i favoritt lista mi. London er seff på topp som alltid, men Aspen og Snowmass er ganske nærme. De er så søte og koselige. Superdyre, ja. Men, de er virkelig noe for seg selv. Ser kjendiser overalt. Med andre ord, så har det vært mange rykter om at en fra one direction var der, og jeg fikk kjenne hjertet i halsen. Selvfølgelig var stalker-marthe på let og fant ut at det var bare tull. Men fikk se Goldie Hawn og han med skjegget fra the hangover! Det var kult.


Det er veldig vanskelig å forklare hvor fantastisk alt dette var å se. Og bilder er nesten litt urettferdig å vise fordi det kan ikke måle seg med hvordan det faktisk var. Ja, julen ble litt rar og når pappa bestemmer seg for å facetime meg på julaften ble det ikke akkurat bedre. Men nå tror jeg tiden bare kommer til å gå altfor fort.



Er tilbake i heten, vel ikke så varmt nå lenger. Endelig er det litt deilig vær her. Det er litt under 20 grader med kald front og det er så deilig. Det er nesten som en norsk sommerdag.


Men har på en eller annen måte fått en skikkelig stygg forkjølelse og feber. Var på skolen på mandag men var så dårlig at jeg ikke dro på tirsdag eller i dag. I morgen har vi halv dag uansett så jeg skal ikke på skolen da heller og fredag har vi fri. Det er veldig kjedelig å sitte hjemme og bare ikke føle seg noe bra. Men det er bare å ta seg en parasett å legge seg tidlig? Eller hva mor? Det er litt rart å forklare at min såkalte sykepleier mor ikke gjør noe spesielt for meg når jeg er syk. Jeg er 17 (SNART 18????) år og kan klare meg selv når jeg er syk. Uansett er det koselig når vertsmor lager nudelsuppe til meg.

Håper alle får et godt og sunt nyttår! Mitt nyttårsforsett er å utnytte været mer. Jeg har så vidt vært på stranda, og bada i sjøen. Jeg synes det er veldig tullete av meg når jeg bor i et av de varmeste stedene på jorda og et av feriestedene! Så fort jeg får vekk denne forkjølelsen skal jeg ut å bade i bassenget eller få med meg noen venner på stranda!

Happy 2016!!


1 kommentar: